Reklamácie ľavou zadnou

6 tipov, s ktorými zvládnete každú reklamáciu.


Náš tip 1

V prípade, že chcete reklamovať transakciu vykonanú platobnou kartou, môžete tak urobiť:

  • telefonicky cez kontaktné centrum
  • osobne v ktorejkoľvek pobočke VÚB
  • mailom na adrese kontakt@vub.sk
Náš tip 2

V prípade, že reklamujete nedodanie tovaru, je potrebné:

  • priložiť komunikáciu s obchodníkom, kde ste ho informovali o nedodaní tovaru, a takisto odpoveď od obchodníka
  • priložiť kópiu objednávky, ak ju máte
  • uviesť presný popis tovaru, ktorý ste si objednali (napr. tenisky Nike, veľkosť 39)
  • dátum, kedy mal byť tovar dodaný – reklamáciu je možné podať až po uplynutí doby na dodanie tovaru
Náš tip 3

V prípade zrušenia rezervovaného ubytovania či zájazdu je potrebné:

  • doložiť objednávku ubytovania/zájazdu s podmienkami storna
  • dokázať, či ste rezerváciu rušili vy alebo ju zrušil obchodník (COVID19)
  • doložiť potvrdenie o zrušení rezervácie
  • priložiť komunikáciu s obchodníkom
Náš tip 4

V prípade zrušenia letu je potrebné:

  • uviesť číslo rezervácie a detaily letu (dátum letu, destinácia a pod.)
  • dokázať, či let bol zrušený vami alebo leteckým dopravcom
  • priložiť komunikáciu s leteckým dopravcom, príp. sprostredkovateľom, cez ktorého ste zakúpili letenku (žiadosť o vrátenie prostriedkov a odpoveď)
Náš tip 5

V prípade dodania poškodeného alebo iného tovaru – platba kartou na dobierku kuriérskej spoločnosti:

  • priložiť komunikáciu s obchodníkom a kuriérskou spoločnosťou, kde ste ich informovali o chybnom dodaní, a takisto odpoveď od obchodníka
  • je nevyhnutné tovar vrátiť, resp. sa o to pokúsiť:
    • v prípade vrátenia tovaru uviesť sledovacie číslo zásielky, kedy bola zásielka odoslaná, akým spôsobom, na akú adresu a kedy ju prevzal obchodník
    • ak tovar nie je možné vrátiť, je potrebné preukázať dôvod, prečo vrátenie nie je možné, a zároveň obchodníka informovať, že prijatý tovar má u seba pripravený na vyzdvihnutie obchodníkom
  • priložiť kópiu objednávky, resp. detailný opis objednaného tovaru (napr. dámske tenisky, biele, veľkosť 38)
  • detailný popis a fotografie, v čom sa prijatý tovar nezhoduje s objednaným (napr. nesprávna veľkosť, materiál nezodpovedá opisu, tovar je poškodený, doručený bol úplne iný tovar)
Náš tip 6

V prípade, že reklamujete zneužitie karty, je potrebné:

  • ihneď po zistení zablokovať kartu
  • preveriť si, či transakcie neuskutočnil niekto z rodiny či blízkeho okolia
  • potvrdiť, že boli dodržané zásady bezpečnosti a neboli poskytnuté bezpečnostné a prístupové prvky (napr. prihlasovacie údaje do Mobilného bankovníctva, pridanie karty do Peňaženky a pod.)
  • presne uviesť všetky reklamované transakcie
  • odporúčame podať trestné oznámenie na polícii

Spravte si kvíz a odhaľte všetky triky pokútnych predajcov.

Spustiť kvíz